Saturday 9 September 2017

Forex Pris Action Bob Volman Pdf


Ämne Boken Forex Price Action Scalping av Bob Volman. Ursprungligen postat av sean1963. Jag skulle uppskatta inmatning från erfarna handlare om den här boken. Jag har läst det ett par gånger och jag är redo för lite feedback. Jag kan hitta en enkel Scalping methos att jag kan handla NY öppet dagligen. Denna bok verkar ha meriter och jag har läst många olika inlägg på forum. Den svåraste delen jag tycker är faktiskt att tro på inmatningen från olika handlare. Jag är inte helvete på Denna metod men det verkar ha några seriösa merit. Please ge mig kommentarer och eller förslag på hur man går vidare i mitt försök att hitta en lönsam stil. Jag har inte läst boken men stor observation så långt som att tro på inkomsterna från olika handlare Det är inte så att andra handlare vet vad de talar om men i vissa fall är det sant, men för det mesta eftersom det i handeln aldrig är en alltid gör det eller gör det alltid eller aldrig gör det eller aldrig gör det Vad du är getti Ng igen i de flesta fall är åsikter baserade på handlare personliga förhoppningar, situation och erfarenhet. Vad du behöver för att inte bara ha mer positiva erfarenheter i det långa loppet än negativt, är möjligheten att titta på vad som är fakta, mening eller BS-baserad På informationen till hands Du kan göra detta genom att lära dig grunder och träna, träna och träna. Att skalpa specifikt finns det olika sätt att hårbotten handla. Några använder fler indikatorer än andra, vissa använder olika tidsramar, flera tidsramar. Alla branscher IMO har Dessa delar Förflyttning uppåt eller sidledes Momentum stark, svag eller flatcykel som börjar mitt eller slutet tidigare stöd och motståndsnivåer Det är inte problemet, problemet är att alla kan mätas mer än en väg. Vad du behöver ta reda på är vad är det Bästa sättet för dig Du gör det genom att göra vad du gör, ställa frågor, läsa inlägg, searh utube stor hjälp söka google Ju mer du gör det i början desto lättare blir det att fatta beslut baserat på fakta upp Satser och plocka minst av ondskan Prova det och du kommer se de olika utube video s du får när du söker scalping forexmarknaderna Bra Luck Gp. Originally Posted by sean1963.I skulle uppskatta inmatning från erfarna handlare om den här boken. Jag har läst Det ett par gånger och jag är redo för lite feedback. Jag kan hitta en enkel scalping methos som jag kan handla NY öppet dagligen. Denna bok verkar ha meriter och jag har läst många olika inlägg på forum Den svåraste delen jag tycker är faktiskt att tro på inkomsterna från olika handlare. Jag är inte helvete på den här metoden, men det verkar ha en seriös merit. Vänligen ge mig kommentarer och förslag om hur man går vidare i mitt försök att hitta en lönsam stil. Har Sean Bob Volman hans bok är en av de få handelsböcker som har fått plats på min bokhylla. Enligt Mike Bellafiore är de mest konsekventa handlarena, de som mäster hårbottenhandel. För att hårbotten lyckas bygger inte på en metod utan enDjup djup förståelse, känsla av marknaden som ger dig indikation på vilken metod som arbetar där och då Så ordet flexibilitet att marknadsföra är ett nyckelord. Du nämner att du har läst boken några gånger för att förstå, en sådan bok tar mycket av Arbeta för att förstå Svaret kan inte ges i ett forum, först efter otaliga timmar framför skärmen ger du rätt djup förståelse som mycket få kan ta det hårda steget. Ursprungligen postat av torulf39.Hey Sean Bob Volman hans bok Är en av de få handelsböcker som har fått plats på min bokhylla. Enligt Mike Bellafiore är den mest konsekventa handlare, de som behärskar hårbottenhandel. Till Scalp framgång är inte baserat på en metod utan en djup djup förståelse, känsla av marknaden som Ger dig indikation på vilken metod som fungerar där och då Så ordet flexibilitet att marknadsföra är ett nyckelord Du nämner att du har läst boken några gånger för att förstå. En sådan bok kräver mycket arbete för att förstå. Svaret kan inte ges I ett forum bara efter otaliga timmar framför skärmen ger dig rätt djup förståelse som mycket få kan ta det hårda steget. Jag vet inte Mike men jag håller med uttalandet 100 Mina bästa affärer jag vet att jag kommer att slå Mitt mål innan jag någonsin ens in i marknaden Det är verkligen om att vara i zonen och tar mycket tid på skärmen och marknadsundersökning att behärska Det är därför de mest eftertraktade handlare misslyckas eftersom de tycker att det är en genväg eller någon hemlig kombination av indikatorer som kommer att hjälpa Them. Joined Jun 2012.Re Bob Volman Pris Åtgärd Scalping. Not handlar för mig idag men det fanns några överhoppade ones. S1 Hoppad IRB setup Diagrammet börjar med en liten downtrend, varefter tjurar går in 4 pip över 80 nivå Efter en Falsk paus av 20EMA, tjurar lyckas få priser inom 3 pip på 1 2300 nivå De försöker tre gånger att attackera 00-zonen 1,2,3, men de misslyckas Vi kan rita en linje med dessa tre toppar men vi don Jag har inte mycket av bottenbarriären ännu efter det trefaldiga Björnarna börjar böjda sina muskler. Hämta priserna ner på 80-nivå, ta ut tidigare stöd. Tjurarna är ännu inte färdiga och de tjänar björnarna en falsk paus. 4 Björnarna håller på att korta på lägre och lägre nivåer medan tjurarna köper på Samma nivå av stöd 5 och 6 Något som måste ge Antingen tjurarna inser att de förlorar björnarna får kalla fötter och misslyckas med att bryta bottenbarriären Jag blev ganska förvånad när tjurarna lyckades få sig ur den pressa jag var Redo att handla brytningen av bottenbarriären Men efter att tjurarna lyckades fly från björnarnas grepp växte jag snabbt till en neutral vy. Jag var inte säker på vem som vann, så när den här inställningen bildades valde jag att hoppa över den. S2 och S3 Om det här intervallet hade bildats någon annanstans hade jag antagligen tagit dessa affärer, jag hoppade över denna perfekt bra intervallbrytning, för jag finner handel under 100-talet för att vara knepig. Jag har bränts några gånger tidigare. Bedömning av den långsamma prisåtgärden tidigare , Det gjorde jag inte T tror att tjurarna skulle kunna bryta 00-nivån framgångsrikt. Kan det vara lättare för dig att gals läser om jag hade min analys på diagrammen själva som Kalp gör. Re Bob Volman Pris Åtgärd Scalping. Some bra analys där BLS , Jag är också försiktig på de runda nummernivåerna och föredrar att vänta på att se om det finns någon följd genom ytterligare bekräftelse innan du sätter på en handel. Jag personligen gillar din kommentar separat till diagrammen som du skriver lite som Bob vilket är bra och Det kan bli rörigt om du lägger allt på ett diagram. Senast ändrad av Kalp 9 juli 2012 kl 7 18.00. Re Bob Volman Pris Åtgärd Scalping. E1 Denna andra brytningsuppställning fungerade inte trenden Trenden var baisse och återhämtningen återfanns Ca 60 av de sista svängningarna ner priserna stannades under 20EMA perfekt Det enda som oroade sig var möjligt stöd i 60-området men eftersom det inte var synligt på diagrammet valde jag att ignorera det. S1 Denna BB-inställning var trevlig men eftersom den Var en mothandel handel jag valde För att hoppa över det kunde jag inte se några övertygande ledtrådar i diagrammet som föreslog att trenden var omvänd inga klara vändningsmönster. S2 S3 Denna SB sätter sig själv om bra men villkoren verkar ogynnsamma för mig. Priserna återfinns ca 46 av den sista svängningen av den första Återgång till höger in i det tidigare stödet vände motståndet från blocket vid S1. Den ogynnsamma delen av denna handel var synlig. Stöd för grön linje. Mina bekymmer förstärktes när priserna bröt igenom den gröna linjen och omedelbart drogs tillbaka, vilket ledde mig att hoppa över S3 också DD setup. M1 Priser studsade av en nivå av stöd efter 40 pip nedåtgående drag 1 och fortsatte att bilda en mini dubbel topp 2 och 3 Det är inte mycket att göra av denna prissats till en andra botten bildas 4 Detta är en mycket märkbar dubbel Botten saker blir intressanta Jag börjar omedelbart leta efter räkneutvecklingsmöjligheter efter den falska pausen F Om priserna kan ligga runt 80-nivåen och långsamt göra en pressning kommer vi att ha en bra motståndare RB Setup saker fungerade inte på det sättet men jag letade fortfarande efter en lång handel även efter att priserna började flytta sig från 80-nivået började jag bli distraherad eftersom priserna inte var på väg jag blev uttråkad jag märkte inte att tjurarna Misslyckades med att testa 80-nivået till pip 5 och jag märkte inte denna IRB-inställningsblankett. Eftersom bullarna misslyckades för att hålla trycket uppe på björnen, tror jag att ta denna paus var det rätta att göra trots den framträdande dubbla Botten har vi trenden på vår sida Jag tror att det här exemplet illustrerar en av Volmans s poäng mycket bra, vi borde inte förvänta oss något från marknaden. Alla förväntningar är moln din bedömning och förblindar dig till andra möjligheter. Vi bör hålla ett öppet sinne medan vi handlar eftersom Allting kan hända. -5 5 pip för mig idag. En sak som jag skulle vilja notera är att jag inte alltid utarbetar så mycket medan jag handlar, men jag försöker. Det mesta av min analys är gjort i efterhand, Vilket återspeglar min tristess och d Istraction från marknaden vid tidpunkten för handeln dålig tror jag att jag försöker skapa en berättelse om nuvarande och övergripande prisåtgärder hjälper mig att hålla mig fokuserad och hjälper mig att se hela bilden tydligare. Det kan ibland se ut som en aimless prisåtgärd faktiskt kommer att ha mycket Hjälpsamma ledtrådar i möjligaste riktningen om jag bara tar tid för att leta efter dem.1- Definitionen av pris Action.2- Handel med Messy Vs Clean Forex Charts.3-Hur identifiera trending och consolidating markets.4-Hur man Handla Forex med Price Action Trading Strategies.5- Hur man använder diagramkonfluens och Price Action Signals. What är Price Action. Basic Definition Pris Action Trading PAT är disciplinen att göra alla dina handelsbeslut från ett avskalat eller nätt prisdiagram. Innebär inga fördröjande indikatorer utanför kanske ett par glidande medelvärden för att identifiera dynamiska stöd och motståndsområden och trend. Samtliga finansiella marknader genererar data om kursrörelsen på en marknad över var Ying perioder av tid dessa data visas på prisdiagram Prislista visar spåren och handlingarna hos alla deltagare människa eller datorer handlar en marknad under en viss tidsperiod och dessa övertygelser visas på en marknadsprislista i form av prisåtgärd P A. Medan ekonomiska data och andra globala nyhetshändelser är katalysatorer för prisrörelse på en marknad behöver vi inte analysera dem för att handla marknaden framgångsrikt. Anledningen är ganska enkel all ekonomisk information och världsnews som orsakar prisrörelse inom en Marknaden återspeglas i slutändan via PA på en prislista på marknaden. Eftersom en marknad s PA återspeglar alla variabler som påverkar den marknaden under en viss tidsperiod, är det bara ett slöseri med att använda låga prisindikatorer som stokastik, MACD, RSI och andra. Tid Prisrörelsen ger alla signaler du någonsin behöver för att utveckla ett lönsamt och hög sannolik handelssystem. Dessa signaler kallas kollektivt för handlingshandelsstrategier och Y ger ett sätt att känna av en marknadsprisrörelse och hjälpa till att förutsäga sin framtida rörelse med tillräckligt hög noggrannhet för att ge dig en hög sannolikhetsstrategi. Clean Charts vs Messy Indicator-Charged Charts. Next, för att visa den starka kontrasten mellan ett rent PA-diagram och ett med några av de mest populära Forex-indikatorerna på det, har jag visat två diagram i följande exempel Diagrammet på toppen har ingen Indikatorer på det, det finns inget annat än den råa PA på marknaden på det diagrammet. Nedre diagrammet har MACD, Stochastics, ADX och Bollinger Bands på det fyra av de mest använda indikatorerna AKA sekundära analysverktyg som de ibland kallas. Bilden Exempel nedan visar ett rent prisdiagram, utan röra, och inga indikatorer, bara rena prislister. Bilden nedan visar ett rörigt prisdiagram med massor av skräp, indikatorer och röra. Det är värt att påpeka hur i indikatorn - Laddat diagram du faktiskt måste ge upp ett rum på diagrammet för att få indikatorerna längst ner, detta tvingar dig att göra PA-delen av diagrammet mindre och det drar också din uppmärksamhet bort från den naturliga PA och på indikatorerna så Inte bara h Ave mindre skärmområde för att se PA men ditt fokus är inte helt på prisåtgärden på marknaden som det borde vara. Om du verkligen tittar på båda dessa diagram och tänk på vilken som är enklare att analysera och handla från, svaret Ska vara ganska tydligt Alla indikatorer på tabellen nedan och faktiskt nästan alla indikatorer härleds från den underliggande PA. Med andra ord gör alla näringsidkare när de lägger till indikatorer på sina diagram, producerar fler variabler för sig själva, de kan inte få några Insikt eller prediktiva ledtrådar som inte redan tillhandahålls av marknadens råprisåtgärd. Exempel på några av mina favorithandlingsstrategier för handel med handlingspriser. Några, låt oss ta en titt på några av de handlingsstrategier som jag undervisar om. Inkluderade en misslyckad handel setup eftersom inte varje handel kommer att bli en vinnare vi är här för att visa dig perfekt tidigare handelsresultat vi är här för att lära dig på ett ärligt och realistiskt sätt. I bilden exempel nedan ser vi några av mina Favorit PA trading strategies. How att bestämma en marknadsutveckling. En av de viktigaste aspekterna av att lära sig att handla med PA är att först lära sig att identifiera en trendmarknad mot en konsoliderande marknad. Handel med trenden är högst sannolikhet för handel Och det är något du måste lära dig hur man gör om du vill ha chans att göra allvarliga pengar som en näringsidkare. Tabellerna nedan visar hur man använder prisdynamik för att bestämma en marknadstendens. Vi anser att en marknad är i en uptrend om Det gör höga höga och högre nedgångar HH, HL och en downtrend är lägre höjder och nedre nedgångar LH, LL. I bilden nedan kan vi se hur högre höjder och högre lågnivåer signalerar en trend i en marknad. Bildexempel nedan kan vi se hur lägre höjder och lägre nedgångar signalerar en nedåtgående trend på en marknad. Utgående VS-konsolidering av marknader. Som vi diskuterade tidigare är priskonkurrensanalys analys av prisrörelsen på en marknad över tiden Från vår Analys av prisrörelsen w E kan bestämma en marknad s underliggande riktningsperspektiv eller trend eller om marknaden inte har någon trend som det sägs vara konsolidering kan vi enkelt avgöra om en marknad trender eller konsolideras från att bara analysera sin PA Vi såg hur man bestämmer en marknadsutveckling Ovan för att avgöra om en marknad konsolideras söker vi bara efter en frånvaro av HH, HL eller LH, LL-mönstren I diagrammet nedan noteras hur konsolideringsprisåtgärden hoppar mellan ett horisontellt stöd och motståndsnivå och gör inte HH, HL eller LH, LL men går istället sidledes. Bildexemplet nedan visar en marknad som går från en konsolideringsfas till en trendfas. Hur handlas Forex med Price Action Trading Strategies. So hur exakt handlar vi Forex med prisåtgärder Det är verkligen Kokar ner för att lära sig att handla PA-uppsättningar eller mönster från konfluenta nivåer på marknaden. Om det låter nytt eller förvirrande för dig just nu, sitta tätt och jag kommer att klargöra det snart Först måste vi täcka ett par fler saker. De marknadsaktörernas repetitiva karaktär och hur de reagerar på globala ekonomiska variabler tenderar PA av en marknad att upprepa sig i olika mönster. Dessa mönster kallas också prishandelsstrategier och det finns många olika prishandlingsstrategier som handlas Många olika sätt Dessa återkommande prismönster eller prisåtgärdsuppställningar speglar förändringar eller fortsättning i marknadssentimentet I lekman s termer innebär det bara genom att lära sig att prissätta prissättningsmönster du kan få ledtrådar om var priset på en marknad kommer att gå next. The Första sak du bör börja PA-handel är att ta bort allt skit på dina diagram. Bli av med indikatorerna, expertrådgivare tar av ALLA men de råa pristavarna i diagrammet. Jag föredrar att använda ljusstakediagram eftersom jag tycker att de förmedlar priset Data på marknaden mer dynamiskt och kraftigt, om du fortfarande använder klassiska stapeldiagram och vill ha mer information om ljusstakar, kolla sedan denna ljusstakehandel tutori Al. Jag gillar enkla svartvita diagram det bästa, som du kan se nedan. I metatrader4 klickar du bara på högerklicka på diagrammet och justerar egenskaperna för diagrammet så att det ser ut som min nedan. Om du vill ha mer information om hur du konfigurerar din MT4 trading plattform checkout denna metatrader 4 handledning. När du har tagit bort alla indikatorer och andra onödiga variabler från dina diagram, kan du börja dra i nyckeldiagramnivåerna och leta efter prisåtgärdsuppställningar att handla från. Bilden nedan visar exempel på Några av de handelsstrategier jag undervisar i min valutakurs kurs Observera att de viktigaste stödmotsättningsnivåerna har dras in. Hur handlar du prisåtgärder från sammanflödena punkter på marknaden. Nästa stora steg i handeln Forex PA är att dra i nyckeltabellen Nivåer och leta efter sammankopplade nivåer att handla från. I diagrammet nedan kan vi se att en väldigt uppenbar och konfluent stiftstangsuppställning bildad i USDJPY som startade en enorm uppåtgående trend. Observera att stiftet för stiftfackhandeln Visade avslag på en viktig horisontell stödnivå samt 50-omgången av det sista stora draget, så att stiftstången hade sammanflöde med den omgivande marknadsstrukturen. I bildexemplet nedan kan vi se en stiftstångsinställning som bildades vid en sammanflyttning Peka på marknaden. Alla ekonomiska variabler skapar prisrörelse som lätt kan ses på marknadsprisets prisdiagram. Oavsett om en ekonomisk variabel filtreras ner genom en människahandlare eller en datorhandlare, kommer den rörelse som den skapar på marknaden att vara lätt synlig På ett prisschema Därför är det i stället för att försöka analysera en miljon ekonomiska variabler varje dag det här är omöjligt självklart. Trots att många handlare försöker kan du helt enkelt lära sig att handla prisåtgärder, eftersom denna typ av handel gör att du enkelt kan analysera och utnyttja Alla marknadsvariabler genom att helt enkelt läsa och handla från PA-spåret som de lämnar bakom i en market. I hoppas dagens introduktion till Price Action Forex Trading har varit en användbar och upplysande lektion f Eller du Oavsett vilken strategi eller system du slutar handla med, ha en solid förståelse för PA kommer bara att göra dig till en bättre näringsidkare Om du gillar mig, och du älskar enkelhet och minimalism, vill du bli en ren PA-handlare och Ta bort alla onödiga variabler från dina diagram. Om du är intresserad av att lära dig hur jag handlar med enkla prisåtgärder strategier, kolla in min pris Action Forex Trading Course för mer info. Nial Fuller är en professionell näringsidkare, mentor författare som anses vara myndigheten på prisåtgärd Trading Läs mer.

No comments:

Post a Comment