Wednesday 6 September 2017

Citibank Forex Card Review


Kunderna drar nytta av vår oöverträffade inblick i globala valutamarknader. Vårt globala fotavtryck. Vår fysiska närvaro i 83 länder ger oss oöverträffad inblick i globala valutamarknader. Våra kunder drar nytta av detta såväl som oöverträffad likviditet. Vi handlar över 140 olika valutor utav våra 83 Centra Så det är ingen överraskning att CitiFX har det bredaste utbudet av kunder från alla större FX-banker. Vårt nätverk är vår styrka. KUTTING EDGE TECHNOLOGY. Our prisbelönta plattformar tillåter hela sortimentet av verktyg för kunder. Prisbelönta plattformar gör det möjligt för våra kunder från stora institutioner till små och medelstora företag att förbättra sina företags prestanda och få tillgång till marknaderna 24 timmar om dygnet. CitiFX är kanske det mest kända namnet på valutamarknaden runt om i världen . För att få veta mer om vårt bästa i klassens elektroniska plattform, vänligen kontakta. SEASONED TEAM. Our erfarna globala team kan hjälpa kunder att uppnå sina mål. Vårt globala team, Dras från de länder där vi är närvarande, kan dra på många års erfarenhet på valutamarknaden för att vägleda våra kunder för att uppnå sina mål. Vår framgångs framgång bygger på kompetens och motivation hos våra människor Vi vill presentera några av Dem till dig. INDUSTRY RECOGNITION. Vår framgång har återspeglats i de utmärkelser som vi har vunnitPARE CREDIT CARDS. Citi Prestige kreditkort. Njut av fördelarna med ett oöverträffat belöningssprogram där varje Rs 100 du spenderar på ditt Citi Prestige-kreditkort, tjänar dig 1 belöningspoäng lokalt och 2 belöningspoäng utomlands. Relation Bonus Tjäna upp till 30 bonuspoäng över din vanliga tjäna, baserar du på Citi Prestige-kreditkortet, om du är ett befintligt Citigold - eller Citi Private Client. Citi Prestige-kreditkort. Belöning pekar på något speciellt, allt från presentkuponger till ledande märken till de senaste prylarna genom den exklusiva Citi Prestige-belöningskatalogen. Överför din belöning pekar på lojalitetsprogrammen o F ledande flygbolag som Air India, British Airways, Cathay Pacific, Delta Airlines, Etihad Airways, Eva Air, Malaysia Airlines, Singapore Airlines, Jet Airways och Thai Airways. Du kan också överföra belöningen till våra lyxhotell som Taj Hotels, Hilton och IHG. Citi Prestige kreditkort. En årlig avgift Citi Prestige-kreditkortet kommer till dig med en årlig kortavgift på Rs 20,000.B Ränta Din ränta är fastställd till 2 50 per månad, dvs 30 00 årlig, oberoende av din spendera , Payback och utnyttjande mönster. Citat Prestige kreditkort. En personlig välkomst över hela världen med en förhöjd status på våra globala partners lojalitetsprogram. British Airways Executive Club uppgraderar och 5000 bonusmiljoner vid fullbordandet av ditt första British Airways flyg med ditt Citi Prestige kreditkort. Etihad Guest Gold-medlemskap och 5000 bonusmilja. Taj Epicure Plus Plan och InnerCircle Gold membership. Hilton HHonors TM Gold status. Jade Medlemskap av Shangri-La s Golden Circle. Hertz Gold Plus belöningar medlemskap. På golfbanor över hela världen. Med upp till 20 besparingar på valda Luxury Spas. De vackraste städerna i världen med Luxe City Guides. Livsstilfördelar. Det kommer att ta lite tid att läsa. Jag kommer att försöka summera det. Ungefär i maj 2016, minns inte exakt, men kring det informerades jag av Citi-varningen om en misstänkt transaktion på mitt bankkort på internet för En hemsida AliExpress, ber mig att komma i kontakt omedelbart. Jag gjorde det via telefon, bekräftat med en vänlig ledsagare och beställde ett nytt kort som skulle skickas över till mig och blockerade mitt kort. Det borde vara perfekt, men sen dess Livet blev ett helvete Bland alla försök att få det nya kortet talade jag till flera skötare och de så kallade SUPERVISORS som skulle ta hand om det för mig som de säger, men jag har inte fått kortet ännu. Lyssna på det eller inte , Vi är i mars 2017 och mitt kort har inte kommit än, oavsett hur många gånger jag har bekräftat adressen, oavsett hur många gånger jag har bekräftat om Citibank kan skicka det utomlands, jag är i Brasilien, det händer inte bara Handledare som förresten ringde mig från deras personliga telefonnummer jag trodde Jag försökte övertyga mig om att det skulle lösas vid den tiden Och gissa vad INTE Varje gång jag ringer tillbaka Citibank s telefon måste jag förklara för en ledsagare som vänder mig till handledaren, som i sin tur säger till mig Att en mistyping har inträffat men kommer inte att hända igen men se jag lyssnar på samma gamla historia gång efter gång måste jag ringa och säga samma adress Tror du att det fortfarande misstänks i alla dessa försök Kom igen. Jag är sjuk av Det här kommer att ta ett helt år snart och jag kämpar fortfarande med det Allt jag behöver är att få mitt betalkort och vet du varför jag var en GOLD-KLIENT OCH, enligt bankreglerna, genomförde en GoldClient inte transaktionen Konto kommer att diskonteras varje månad en viss summa dollar, helt enkelt för att den inte transageras eller om en ny insättning inte uppstår, men hur kan jag ta bort mina pengar om banken inte skickar kortet, och jag tycker att det här är viktigast Nu, blockerar de min internetbank tillgång tills jag får en ny CA RD WTF Om telefonerna informerade ombuden att det inte är möjligt att överföra dollar från Citibank till mitt brasilianska bankkonto och utan kortet var det INTE jag kunde göra för att ta bort mina pengar. Jag borde vänta på att kortet skulle komma fram Som en unik lösning. Och här kommer en annan anledning till varför jag är så arg. Under denna tidsperiod såg jag på dollarns inbromsning mot den brasilianska Real. Jag försökte ta ut pengarna ut i banken och konvertera den till Real allt på en gång , Men kunde inte göra någonting Om banken kunde uppnå sina deadlines när du skickade ett kort till en klient, skulle du inte läsa det här i mars 2017 Men de kan inte ens få spårningsnumret för paketet via FedEx, jag kan inte stå längre. När problemet uppstod hade jag en viss summa på mitt konto. Nyligen upptäckte jag under ett telefonsamtal att mina besparingar var ungefär hälften så mycket. Hur kan det vara möjligt, om jag inte gör någon transaktion SOM - maj 2016. Så säger jag th När jag har skadats har mina besparingar skadats med dollarns devalvering eftersom jag inte kunde dra tillbaka pengarna när problemen började och jag kommer att få reda på något att göra för att få förluster tillbaka innan min advokat i domstol jag inte vet exakt När det började exakt, men vi kommer att ta reda på det här. Det måste avslutas NOW. Brian of Stockton, CA den 7 mars 2017.Applicerad online, öppnat konto, mottaget betalkort kontonummer och PIN-kod för ATM Deponerad check på ATM-maskin Kontrollera avklarad När Jag gick för att få lite pengar kortet var blockerat Jag försökte få gas Mitt kort var blockerat Ingen tillgång till mina egna pengar jag ringde och kundservice agent berättade för mig att jag skulle behöva vänta 2 dagar eftersom det var en helg och den avdelningen är inte T öppnar till måndag klockan 8 att hon inte skulle hjälpa mig jag väntade till en sådan tid och sedan fick veta att jag måste faxa eller skicka ett bevis på adressen Okej så jag har inga problem att göra så jag förstår att dessa organisationer måste skydda mot bedrägeri osv. Men vad Jag har problem w Citithank tar min lönecheck och blockerar mig olovligt från att få tillgång till det. Jag behöver inte säga att jag stänger detta konto så snart jag kan få ut alla mina pengar. Oktober, Antioch, TN den 1 mars 2017. Jag deponerade pengar i mitt Citibank-sparkonto första veckan i januari 2017 I mitten av januari försökte jag ta tillbaka pengarna och stänga kontot. Jag fick höra att åtgärden var klar och checken skulle skickas. När jag inte fick den kontroll som jag kallar Citibank, sa Citibank kontot igen. Var inaktiv Citi uppgav att de inte kunde stänga ett inaktivt konto. Enligt Citat skulle jag behöva återaktivera kontot genom att gå till en Citibank-filial. Närmaste filial ligger över 500 mil bort. Jag fick höra att skicka ett notarized brev som identifierar mig själv och frågar efter Konto för att bli reaktiverad Jag skickade brevet Called Citibank, de uppgav att de aldrig fick brev skickade USPS prioritetspost Det är nu 01 mars 2017 har jag fortfarande inte hört talas om Citibank och har inte mina pengar Citibank simp Ly anställer inte personer som jag förstår sitt jobb, 2 bryr sig om kunderna och 3 banken ger inte sina anställda möjlighet att göra sitt jobb. Om du litar på den här banken lyckas du. Victor of Queens Village, NY den 24 februari 2017.Misledande reklam Citibank hade en affisch för en 400 bonus med föreskrifter.1 Måste inte ha öppnat ett konto inom de senaste 60 dagarna 2 Öppna ett nytt konto med Nya medel 15 000 00 3 Nya medel min balans på 15 000 00, måste förbli i ny kontroll Konto för 90 dagar i följd.4 Bonus kommer att läggas till konto efter 90 dagar. Citibank representant bekräftade att jag var berättigad till 400 bonusen och öppnade konto med mig att förstå att jag var kvalificerad för kampanjbonus Men i slutet av 90 dagar fick jag veta Att jag inte är berättigad för att jag var en befintlig kund. Erbjudandet nämnde inte att jag var kund utan ett befintligt checkkonto, bara att jag inte skulle ha öppnat ett konto under de senaste 60 dagarna. Robert Miami, FL Den 23 februari, 2 017.On 25 december gjorde jag en betalning till mitt kreditkort för 9 200 på en atm-maskin i Coral Gables, FL Maskinen rapporterade ett fel och krediterade mig för 12 000. Sedan två veckor senare vände det 5 700 av det så jag är nu kort 2500 I Ringde numret på baksidan av mitt kort 11 gånger för långa samtal, mestadels till Indien, pratade med en chef vid filialen som sa att de inte är ansvariga eftersom det är en körning utan en grenatmosfär men ingen kommer att undersöka eller fixa Problemet Vid ett tillfälle återbetalades jag 2.800 men då togs detta ut ur mitt kort. Alla som behöver göra är att kontrollera atm och se att den har 2.500 extra pengar, men callcenter cheferna kan inte kontrollera en atm och filialen säger Det är inte deras atm Jag har varit en klient i 27 år och blir rånad 2500 av Citibank. Hvordan vet jag att jag kan lita på dessa recensioner om Citibank.712.040 recensioner på ConsumerAffairs är verifierade. Vi behöver kontaktuppgifter för att se till att våra granskare är verkliga . Vi använder intelligent programvara som hjälper dig S upprätthålla integriteten av reviews. Our moderatorer läser alla recensioner för att verifiera kvalitet och hjälpsamhet. För mer information om recensioner på besök vår FAQ. Janis of Hallandale, FL den 23 februari 2017. Jag var dubbel laddad från sjukhuset 11 21 2016 Jag hade ringt 1800-talet för att få det checkat ut Jag gick till doktorn den 2 december Jag var väldigt väldigt sjuk Jag använde mitt debetkort och fick höra att jag inte skulle fungera Jag gick direkt till min Citibank på 17: e St i Costa Mesa jag pratade Med clerken och berättade att jag förmodligen kommer att behöva prata med chefen Han kom till oss Han tittade på mitt konto och sa att det var fruset på grund av bedrägerier Han sa ja och ingenting han kunde göra Jag sa Hur antar jag att betala mina räkningar Han sa att jag kan ta ut någon summa pengar jag ville jag sa Vad med mina onlineräkningar Han sa att jag är ledsen inget han kunde göra Jag lämnade igen och gick till min bil och slog den på och sedan av. Jag gick tillbaka till Banken Den här gången kom han direkt till mig Jag sa till honom att det inte finns något du kan göra och han är Hjälp nej och jag sa att jag vill ha alla mina pengar ur den här banken Han sa ingenting och nickade huvudet till telleren Hon frågade mig hur ville jag det Jag sa alla hundratals gick jag ner på gatan och öppnade ett nytt konto med en annan bank The Sjukhuset fortsätter att sätta i 187 och några cent De fortsätter att berätta för mig Jag måste prata med min bankinstitution När jag ringer säger de att det inte finns något de kan göra så att kontot är stängt Jag förstår att sjukhuset tog ut pengarna två gånger, men Banken gjorde inte sitt jobb, vare sig jag är den som skadar Den lilla killen som jag tycker är bara fel Den chefen var hemsk och det är väldigt väldigt snällt. Anna of Jay, FL den 21 feb 2017. Jag Inlämnade en tvist i december 2016 för en avgift på HSN som avbröts Tvisten behandlades och jag fick en tempokredit 2 månader senare, fick jag meddelande från Citi att de vända om kredit eftersom HSN svarade med att jag lade upp ordern INGEN KIDDING , För att avbryta, måste jag först placera Ordern Citi frågade mig om ett avbeställningsmeddelande eller kreditkort från HSN Jag skickade dem ett mail från HSN och sa att de skulle återbetala beloppet i sin helhet Citi sa, NOPE inte tillräckligt bra, jag behövde en butikskrediter HUH, HSN har inte en Butik De är en online-leverantör. Ringde till deras Executive Office och pratade med en otroligt oförskämd kvinna som inte hade någon hjälp och berättade i grunden att de bara erbjuder MINIMAL tvistprocess eftersom MC VISA gör dem värsta kreditkortsföretag runt efter att ha spenderat över 4 timmar på telefon Med Citi och får ingen hjälp Jag löste problemet själv genom att klippa upp deras card. joe of Gozo, Other den 8 februari, 2017. Ett nytt debetkort utfärdades och skickades till min gamla adress som på deras register. Inte svara på Citi, jag var Blockeras från mina konton på nätet Detta beror inte på dem, men jag har, enligt instruktioner från flera Citi-representanter, skickat ett registrerat, notifierat brev som begär adressändring så att ett nytt betalkort kan skickas till den aktuella adressen, vilket också råkar vara th E-adress där jag tar emot Citi-kreditkort och mail Nu var det i början av oktober och jag har fortfarande inte fått mitt betalkort, jag ringde Citi San Antonio, TX minst 10 gånger sedan dess Första gången de sa att de aldrig fick mitt notifierade brev, Dem med UPS-dokumentation för leverans, inklusive namnet på den som skrivit på brevet jag skickade ett andra notiserat brev, började sedan en serie Citibank hävda att de skickade kortet men det fortsätter att skickas tillbaka som oleverbart. Jag bad om bevis Vilket inte skulle vara mer, inte mindre än ett spårningsnummer Citibank gav aldrig ett spårningsnummer, hävdar att de inte kan hitta det, det har blivit raderat och annat nonsens Roligt Jag kan ge spårning och bevis på mitt mail, och ändå en stor Företag som Citi som hanterar sina kunders livsbesparingar kan inte hitta ett spårningsnummer för 8-9 mail skickade ut och ett företag som inte kan hitta ett notiserat brev som jag skickade ut i oktober förra gången mitt betalkort behandlades efter Jag spenderade En 40 minuters fjärrsamtal på min bekostnad var 2 februari, de lovade att jag skulle få den 7 februari - inget kom jag ringde Citi igen och igen de har inte ett spårnummer som - det var inte meningsfullt för mig - Skulle vara tillgängligt när brevet var levererat och hävdade att jag inte var på deras lista vilket innebär att inget kort skickades ut till mig. Så vad händer Citibank Jag har inte tillgång till mina pengar som tillsammans med andra kunders Att betala dina löner och finansiera lyxlivet hos dina bigwigs, kommer jag att avbryta affärer ASAP och kommer att överväga att stämma överbelastning, ekonomisk trakasserier, psykisk trakasserier orsakad eftersom ett företag inte kan skicka ett enkelt brev med ett kort till en skriftlig adress Och i telefon omkring 10 gånger önskar jag bara att jag skulle kunna ge transkripsioner av mina telefonsamtal med dem och du skulle inte tro på motsägelserna, dumheten på deras sida. Gary of San Rafael, CA den 8 februari 2017.Vår icke - Vinstorganisation Jon fick ett brev som hotade att stänga kontot hos Citibank Detta konto var avgörande för vår internationella organisation att flytta pengar till våra olika program över hela världen. Jag ringde omedelbart vår relationschef som var på semester. Hennes telefonsvarare hänvisade mig till hennes backup, Som försäkrade mig om att han skulle lösa problemet vid hennes återkomst. Tyvärr gjorde han ingenting och kontot stängdes. Jag besökte sedan den lokala filialen för att bestämma frågan och återställa kontot. Avdelningen var slutligen framgångsrik för att få vår relationschef att ringa tillbaka oss Vi hade ringt henne flera gånger utan något svar. Vår relationschef kunde inte berätta varför kontot stängdes och slutligen bekräftade att kontot skulle öppnas nästa dag. Hon förklarade att hon hade lämnat meddelanden för oss och vi svarade inte Tyvärr hade vi inga meddelanden, e-postmeddelanden eller röstmeddelanden från henne. Hon uppgav då att vi inte returnerade en informationsförfrågan till Citibank Så jag bad om wh Alltid formulär som behövde vara slutförda. Hon skickade oss ett formulär som vi redan hade slutfört. Det behövdes ingen annan information. Vi är nu två veckor i processen och inkommande penningöverföringar avvisades. Vid det sista samtalet eskalerades vi till ledningen, men än en gång De hänvisade till vår relationschef. Under de 25-30 samtal som vi hade med Citibank var det någonsin ett uttryck för ånger för det problem de skapade, aldrig ett svar på varför kontot stängdes och värst av allt kunde ingen anställd hos Citibank Förbinda sig att lösa problemet och genomföra sina löften. Vi har gett upp och skiftat våra konton till Bank of Marin, en bank som bär igenom i sina löften. Citibank använder helt enkelt inte folk som förstår sitt jobb, 2 bryr sig om kunderna och 3 Banken bemyndigar inte sina anställda att göra sitt jobb Om du lita på den här banken, lycka till att du borde etablera din backupbank nu. Muhammad Shahid Bin of Hamburg, Annan den 7 feb, 2017. Efter att ha krångligt för att öppna ett personligt sparande konto, visste jag bara att Citibank inte har någon betalkortstjänst för online-shopping, hur besviken lyckligtvis kom informationen precis innan jag fyllde i formuläret för att öppna kontot Varför erbjuder du kredit Shopping facilitet men inte debit bank facilitet Inte lönsam mycket. Kedar av Parsippany, PA den 6 februari 2017. Jag behövde få Citi kontakta min mamma eftersom min mobiltelefon var under hennes namn för vår familjeplan. De kunde inte direkt verifiera min telefon genom att Skicka mig en textuppringning Detta är standardpraxis för Discover, AMEX och Chase. Jag förstår inte varför jag behövde spendera 30 min i telefon med 2 olika representanter för att göra det. Varken mitt Google-telefonnummer, arbetscell eller min Fiance s mobilnummer var acceptabla. Linda of Clovis, NM den 5 februari 2017. Jag lämnar normalt inte recensioner, men min erfarenhet av Citibank garanterar ett ord eller två På mindre än ett år har min identitet blivit stulen två gånger Varje Tid, min Am Erican Express-kort äventyras Första gången, förra sommaren tvingades tjuvarna nära 2.000 Den andra gången, för några dagar sedan, 6000 blev stulna Det finns något väldigt fel här Dessa stölder har kostat timmar och timmar av min tid vid byte av kort , Som arbetar med bedrägeribekämpningen, stänger och återupptar flera konton som var kopplade till korten och omfattande tid på telefonen går igenom det automatiserade telefonsamtalet, överförs från en operatör till en annan och försöker dechiffrera mycket tjocka accenter. Det var inte tillräckligt, jag har spenderat timmar på att försöka arbeta sig igenom deras labyrint av säkerhetsfrågor varje gång jag försöker logga in. I månader frågade de mig frågor jag inte ens svarade på det, jag var tvungen att ringa och Här gick jag igen med det automatiserade systemet, operatörerna som inte visste vad de skulle göra och höll mig att fråga mig mer dumma frågor hemskt. Slutligen har det varit ett pågående problem att inte ha tillgång till online-kontot på grund av t O sidor som vägrar att öppna trots att du använder två olika webbläsare, uppdaterar alla mina inställningar mm mer borttagna timmar Jag kan inte ta det här längre Vem har denna typ av tid att slösa och vem är bekväm med upprepad identitetsstöld Vad synd Amerikanska Express var bra Till mig i över femton år, tills Citibank tog över jag m gjort Var vänlig var försiktig med den här gruppen Det finns ingen ursäkt för deras oförmåga och misslyckande med att skydda sina kunder. Brian of Chicago, IL den 3 februari 2017. Jag öppnade en Best Buy Kreditkort för nästan två år sedan Vid denna tid har jag gjort några inköp som en tv, spel system etc. jag fick ett brev för andra dagen säger de bestämde sig för att stänga mitt konto När jag ringde killen i telefonen var mycket oförskämd och Sa att de kan stänga när de vill, för att de är banken Varför bestämde de sig för att vänta tills jag gjorde dessa inköp för att stänga mitt konto Min kreditpoäng har inte förändrats så mycket Så Citibank är den värsta bank jag någonsin har haft att arbeta med, Därför vill jag Inte handskas med Best Buy heller tills de bestämmer sig för att gå med en annan bank DONT OPEN A ACCOUNT WITH CITIBANK. Yaritza av Staten Island, NY den 31 januari 2017. Jag öppnade ett konto hos Citibank för två veckor sedan online Skickade min information till Dem och överföra pengar till kontot Jag gick för att få pengar ut ur mitt konto och fick veta att mitt konto var blockerat eftersom jag behövde ge dem mitt ID Jag frågade om jag kunde gå till filialen för att ge dem mitt ID jag fick höra nej Jag måste maila eller faxa mitt ID till dem Så jag faxade det två gånger och de ringde mig och sa att de inte kan läsa ID. OK nu kan jag fortfarande inte få tillgång till mina pengar eller betala räkningar Så jag gjorde kopior av mina ID och Gick till postkontoret och betalade för att komma dit om två dagar Så här är vi nästan 3 veckor senare får jag ett samtal som säger att jag behöver få ett statligt ID eftersom min körkort har mitt flicknamn och jag skickar dem en Statligt boende s-kort med mitt gifta namn som jag frågade om det var OK eftersom jag bara flyttade till NY och var I färd med att ändra min information kommer de inte att låta mig få tillgång till mina medel De vann inte att hjälpa mig alls De blockerar egentligen mitt konto Jag är så upprörd När jag först får mina pengar kommer jag aldrig att banka med dem igen Jag rekommenderar inte denna bank De kommer att blockera dina pengar utan att informera dig. Michael of Mt Prospect, IL den 31 januari 2017. Jag har haft flera Citibank-konton i nästan 30 år och har använt sina onlinetjänster i ungefär 10 år När jag nyligen försökte lägga till en återkommande Betalning för sjukförsäkring Jag fick upprepade gånger ett meddelande som säger att det fanns en tillfällig fördröjning som innebär att platsen hade svårigheter. Efter att ha försökt flera gånger över 4 dagar kontaktade jag deras support och fick höra att det inte fanns några problem med deras hemsida. De sa att problemet var att jag Kunde inte rensa min cache eller använde en icke-stödd webbläsare. När jag följde deras riktningar försökte jag igen lägga till betalningsmottagaren och fick samma tillfälliga fördröjningsanmälan. Mina erfarenheter avslöjar vad jag ser Som stora brister i Citibank s onlinetjänst. Underlåtenhet att stödja betalningar till en populär leverantör Blue Cross Blue Shield i Illinois. Vilseledande online felmeddelande som indikerar att det finns ett systemproblem när det uppenbarligen fungerar systemet. Kundtjänst som missbrukar konsumenten och ger ingen upplösning till Fråga Bottom line är att Citibank tvingar mig tillbaka till papperscheck för den här säljaren. Frikänsla av Washington Crossing, PA den 29 jan, 2017. 25 sen avgift och 2 15 ränteavgift - uppenbarligen var min betalning i sin helhet av 169 två dagar sent På grund av helgen De vägrade att ersätta avgiften och fördjupade mig intresse på 16 49 Hur kan de göra det när de lånar pengar från Feds på nära noll och vi bailed ut bankerna inte för länge sedan jag nästan alltid betalar fullt, har en Mycket hög kredit värdering och de säger att det inte finns något de kan göra för att min bank skruvas upp och det är inte deras fel jag gillar Capital One, etc mycket mer så kommer sluta använda min Citi card. Anthony of Swanage, Oth Er den 24 januari 2017. Jag fick ett email från Citibank att säga att jag hade en kontroll vägrade på grund av brist på pengar jag bor i England och öppnade ett konto med dem i september 2015 medan i Los Angeles på grund av min mödras död använde jag Kontot en gång för att koppla några pengar till min brittiska bank, så jag var väldigt oroad över att en check skrevs mot mitt konto. När jag ringde Citi-banken förklarade jag att jag inte hade några bankcheckar. Jag har talat med 3 till 4 servicerådgivare och 3 chefer För att lösa mitt problem fick jag reda på att någon skrev en check och fick kontanter från mitt konto Efter att ha blivit framgångsrik skrev de en annan till samma belopp. Det var när det studsade Jag tittade på checkarna online på kontouppgifter De var företagskontroller utan mitt namn på dem Plus Var visar betalar i ordning, det var tomt. Varje gång jag ringde Citibank skulle jag behöva börja om igen när jag frågade efter varje rådgivare om de inte hade detaljer om mitt klagomål redan i en anteckningsblock frågade jag Sista rådgivare för namn och nummer För styrande organ som reglerar Citi banken att klaga jag fick höra att de inte hade det Talade till en chef att begära det och sa att hon inte hade det men skulle titta upp och kontakta mig Ingen på Citi Bank har en aning om hur man ger Bra kundservice Jag har varit i kundservice relaterat arbete mest jag mitt liv och aldrig behandlat ett amerikanskt företag med en sådan brist på vilken kundservice som antas vara. Mary of Boerne, TX den 23 januari 2017. CitiBank tog över amerikanska Express s kreditkort i juli 2016 CitiBank kan fortsätta ringa 3 eller 4 gånger om dagen men när du ringer tillbaka numret kan du inte prata med någon annan än en automatiserad person. Detta fortsätter i flera månader och när du äntligen kan stänga av din hemtelefon På grund av de irriterande samtalen Då får du från samtal från företaget Alltran ett samlingsföretag som Citi Bank hyrs på din mobiltelefon. Den person som ringer och frågar personen de letar efter och du svarar på dem och säger att du har skickat en Brev till den personen i Post Samlingsföretagets person sa OK och hängde upp Ett brev kom slutligen i posten. Jag började också få e-post från Citibank och jag skulle försöka svara på dem genom att ringa dem Den person jag talade med från nummer som de berättade för mig att ringa, Hon kunde inte hjälpa mig och kunde inte överföra mig eftersom hon inte visste hur eller hon sa att systemet var nere. De gav mig fel nummer i e-postmeddelandet. Jag har också blivit låst ur mitt konto på nätet. Jag har försökt att Hämta det jag har också gått till Costco för att försöka lösa problemet och jag kunde inte komma någonstans med det eftersom de försökte ringa numret de hade talat med någon men jag behövde mitt kreditkortsnummer med mig. De kunde bara inte titta på mig Upp Det här är problemet som har hänt sedan de tog över jag hade avgifter till där jag behövde tvista men jag kunde inte eftersom jag var på sjukhuset var jag väldigt sjuk i 2 månader. CitiBank bryr mig inte om någon Sen Avgifter och räntor fortsätter och jag kan inte stoppa en Av detta har jag förmodligen inte fått mina belöningar som jag hade förtjänat från American Express eftersom Citibank inte vann dem. De är inte ens i uttalandet. Jag tycker att CitiBank inte bryr sig om någon och någon behöver stoppa CitiBank från att vara oärlig för att Deras kunder Regeringen måste stoppa CitiBank från att skada kunder och ha bra kundservice. De har inte bra kundservice alls. De behöver bättre att kunna kontakta dem. Jag hoppas att någon läser detta och hjälper till med detta problem. American Express skulle inte ha Aldrig gjort detta till sina kunder De hade en bra kundservice. Patricio av Maspeth, NY den 9 januari 2017. Jag har American Airlines MasterCard med 450 årsavgift AA-lounger har visat sig vara lama i underhåll och kvalitet av tjänsten som tillhandahålls Ingen av mina klagomål har någonsin lösts. Jag började nyligen en tvist med en handelsman i Argentina. Endast en vecka efter det att Citibank krediterar mitt konto blev hela beloppet belastat igen utan previo Oss förklaring eller anmälan Samtidigt som jag börjar hantera tvisteravdelningen från Citibank, är mitt kort blockerat för användning utomlands Citibank misslyckades med att hjälpa mig med detta problem och jag kan fortfarande inte använda mitt kort. Amy från verkställande kontoret Ringde mig flera gånger och fick mig att spendera pengar på långväga telefonsamtal. Den här personen har ingen aning om tvister och frågade mig om mer information, även om många dokument som faktura, mail till köpmannen, Detaljer om saknad varor och felaktig service, datum för kontakter, detaljer om saknade produkter mm etc skickades. Över två månader senare löser Citibank inte tvisten heller inte för att återbetala mig det begärda beloppet för poster som aldrig mottogs Ms Desoer, VD Hos Citibank anmäldes via e-post och hon har tydligt ignorerat var och en av mina e-postmeddelanden. Inte att säga bristen på professionell artighet med tanke på att hon informerades om att jag är VD för en N amerikanskt företag jag planerar att avbryta mitt kreditkort vid återvändande till USA och lämna ett klagomål om denna falska annons Citibank främjar konsumentskydd och fullständigt misslyckas med att hedra denna annons Jag kommer att kolla alla mina kreditkort och fortsätt att avbryta alla de Relaterat till Citibank Jag kommer också att uppmana min personal att undvika Citibank på någon bekostnad. Från Mount Laurel, NJ den 7 januari 2017.Min man och jag var US Airlines Mastercard-innehavare i minst 5 år När American Airlines fusionerades med USA Luft våra kreditkort ändrades Vi fick nya kort från Citibank Tyvärr var min man skyldig 23 00 på sitt gamla kort Aldrig visste det Aldrig fått ett mail eller ett brev tills Citibank skickade honom till en kreditbyrå Hans kreditbetyg är 830 Vi spenderar en Genomsnittlig mängd 5 000 per månad och betalade kortet i sin helhet varje månad Citibank skulle inte avstå från 23 00 avgiften som vi inte kände till. Vi har avbrutit alla våra kort med Citibank och kommer aldrig att göra affärer Med dem igen är jag glad att vi hittat det här nu. Taylor i Visalia, CA den 7 januari 2017. Jag har inget problem med att betala mina räkningar, men Citibank kommer på något sätt att mirakulöst förlora mina betalningar Berätta om det förrän efter det att den sena laddningen redan är på plats har jag bankat med dem i flera år och det var inte förrän de tog över mitt Best Buy-kort som tidigare hanterades av Chase Bank utan några problem genom att jag började uppleva problem Första problemet De vägrar att kombinera mitt personliga konto med mitt bästa köpkort. Alla andra banker verkar ha möjlighet att hantera butikskort och personliga kort från samma konto, men inte det här. Ett annat problem Jag ställer in automatisk lön och de väntar till 33 Dagar senare för att skicka mig någon form av anmälan om att betalningen inte gick igenom. Tredje problemet De skickar inte räkningar eller skickar dem till fel plats efter flera korrigeringar. Fjärde problemet Jag försökte göra ett konto igen och igen, och de Gör det s O löjligt svårt att göra så att det bokstavligen tog 2 månader att slutföra. De sa att jag var tvungen att ha mitt bästa köpkort, även om jag kan använda mitt konto för att betala för saker i butiken med bara mitt sociala femte problem. De stängde av alla tre Av sina banker i mitt område bara ett år eller två sedan så nu är den närmaste installationen av deras felaktiga service flera timmar bort. De är inte intresserade av deras kunders välbefinnande, bara försöker utnyttja sin situation som långivare i så skuggig Ett sätt som möjligt Bra riddance Citibank, du förtjänar att misslyckas. Cynthia of Tampa, FL den 3 januari 2017. Jag behöver ett brev från Citibank säger att det är ditt fel varför ingen av mina fakturor blir betalda på grund av det här blocket du har på Mitt checkkonto som ingen kan ta bort, om jag inte kommer in i filialen jag började på och det är i Freeport New York jag gjorde 20 år sedan Nu bor jag i Tampa Florida 13 år Jag är på dialys 3 gånger i veckan jag går runt på en Scooter Jag är 68 år Min man Nick är 73 år o Ld Försöker du döda oss genom att hålla vår enda försörjning HOSTAGE Våra socialförsäkringscheckar pensions - och pensionspengar lägger inte ens upp till 2000 dollar Varför ska jag göra mitt bästa för att få den här nyheten Vad skulle du göra om det här var Du eller dina föräldrar. Jag har ljög för att mitt konto är av det här blocket sen 31 december 2016 av bankarbetare Jag har allt på min telefon så fortsätt att ligga Citibankarbetare Jag vet att några av dem verkligen försökte men de kunde inte göra det Who can remove it Please do tell I use to think very highly of Citibank now not so much I cannot pay my rent or any of my bills I will probably lose my insurance because of Citibank but the question is will they step up and take the blame for what has happen to my Husband and II think I need a Lawyer. Prakash of Fairfax, VA on Jan 2, 2017.I hold a non resident ordinary NRO and non-resident external NRE accounts with Citibank over more than a decade My experience with these accounts is that they are difficult to make deposi ts into and even more to get any kind of money out I have struggles with problem after problem and my conversations with a remote help desk are filled with placatory bromides from the staff and readings from standard customer scripts I am fed up with trying to get the things one does in the US normally with Citibank NRI services. Setting up an online account Haven t been able to despite several failed attempts After each attempt, the site is locked out for several days I am an IT professional who is in the business and this website has got to be the worst one I have ever reached The user interface sucks as does the validation processes The phone on record was a phone I had more than five years ago To be able to log in I need a one time password on a phone I no longer have Unfortunately everything to do with the bank is only through the online account I have been unable to escalate the matter with Citibank despite emails complaining to them It appears they are not only uncaring but tone deaf to the customer voice while they put out saccharin sweet message about being customer oriented. I had received two debit cards by mail from India that are delivered during business hours to my home registered address necessitating a Saturday trip to the Post Office to take possession Several weeks later two sets of PINs showed up same registered letters and two trips to the Post Office When I tried to use the cards, they were not honored. The staff on the 800 helpline will only handle one matter at a time - possibly instructions from their managers to minimize customer interactions They are also tied in terms of what they can do On occasion I have provided my date of birth, my registered address, my passport, the name of the person named as a nominee and every other piece of information known to man Despite all this they are very reluctant and express inability to help When asked for escalation, I found there was no recourse. When a fixed deposit matured, I asked the 800 help desk to transfer money from my deposit account to the checking account To my surprise they said they could not do it despite the fact that the two accounts belonged to the same customer They asked me to write a letter requesting the transfer to some post office box in New York When I did, I have not heard back but I did receive a notice from Citibank that rather than closing out and transferring the money per my request, they had renewed the deposit for 12 more months at half the rate of interest. Citibank is an example of how not to do banking I am looking forward to the day when I can end my relationship with this bank and take my business to a place where the customer is really appreciated as shown by the degree of service orientation From the time my account was opened in the Fairfax Branch of Virginia, Citibank first closed out the NRI desk and then last week I found the furniture also cleaned out This monster created by Sanford Weill is slowly going the way of the dinosaurs - hastened by a lot of careless managers and branches that seem to take the customer for granted and are drunken with their own importance. Laura of Murchison, TX on Dec 27, 2016.I had two accounts with Citibank One was with Expedia for travel purposes, and the other was by default Costco I have never had a problem paying my bills They have always been paid on time, in full Until this year The first time was with my Costco card I was first called by Citibank saying I never paid my June bill Which I had because at the time it was still with American Express There was a late charge added, of course by Citibank I told them it was paid, and through American Express I had even received an email and letter stating I didn t have to pay, but did anyway Then, it turned into I didn t pay July, then August, then September. I finally closed the account and card I finally spoke to someone in collections that said it was an 8 difference between what I paid and what was due in August, but for some reason even on th e bill It didn t show it He had to go digging into the account record to find this information The only way I managed to speak to him was because I told a manager that if they wanted money it wasn t going to happen until they fixed the account because I would file for bankruptcy before paying them one more dime Then, it would whatever would be agreed to in bankruptcy court Plus, I was sure anyone I hired would be able to follow the paper trail along with every call I made, and would find how screwed up the account was by Citibank s own doing. Then, my Expedia card started having the same exact billing issues I paid online, received confirmation, then, lo and behold the payment didn t go through, and I start receiving numerous phone calls saying I didn t pay Just this month, I became so peeved after having the card for 3 years, I closed it Do I know it will effect my credit score, yes But having a bad credit score is way better than dealing with a company that screws over their customers by not being forthcoming with information and magically screwing up 2 separate accounts with late fees and magically making payments disappear to apply said late fees Now I am magically having the same thing happen with my Macy s card that just happens to be controlled by them Guess that will be the next one I close. Kristine of Richmond, VA on Dec 25, 2016.Checked CrediWise as I do monthly and saw a surprise balance for an old Citi card that I no longer use I called Citi for help and was told that balance was so high it exceeded the limit Instead of helping or transferring me to the fraud dept, they transferred me to a collection agency I ve been a customer for 18 years and my credit score is 827 They basically will not help in any way. H of Daly City, CA on Dec 21, 2016.I had to recently contact Citibank because fraud protection was preventing me from making a large purchase I called, selected English as my language, and was connected to a representative She asked my name, and after I said it, she asked what language I spoke What I was surprised and offended Did she ask because my last name is Asian, and my first name, while not unheard of, is not that common No customer service representative has ever asked me what language I spoke Why didn t she wait for me to speak more words before she making the assumption that I might not speak English I was born in the United States, and have no accent, unless it s a California one. I had to repeat my name, then I said English language, partly to confirm that I did in fact speak English and because I was irritated She said, if I couldn t stay professional on the call, then she would end up Never have I encountered such attitude by a representative I was not abusive, or angry, and during the call up until that point, I had only spoken my name 2x, my account number, and had confirmed that I spoke English I hope I never have to contact them again And I ll definitely being using my Citi cards less. Francine of Kings Mountain, NC o n Dec 19, 2016.They claim that you signed up for paperless When intuitively it is known that these informed consents to paperless are sneakily embedded into the website so that you believe you re clicking next because you have a life and the world does not revolve around spending time on a friggin sillibank website And, of course, you ve SIGNED up for their paperless service Then, you receive no paper bill, miss your payment, and they charge you a late fee After 15 years of being a customer, I became a cursetomer today Closed account today because being upset is really no way to spend a holiday Can t wait to get the class action settlement statement in the mail for this business practice in a couple of years. carrie of Lancaster, PA on Dec 18, 2016.So I was very happy when my husband was approved by Citibank Cash is a little low this Christmas and they were offering 0 Apr for 18 months Seemed like a God send Approval was a little over 6 thousand He gave me a 2 thousand limit for Christm as figuring we could have it paid within three months Well Christmas hopes shattered I went online to get started, made my purchases at Walmart, Kmart, went to check out at Toys R us and my card was locked Understandably It is a new card and I was making a lot of purchases SO THEY CALLED MY HUSBAND He verified I was Christmas shopping and everything was fine They said they would unlock the card We repeated this process no less than 6 frigging times yesterday what a nightmare and the card is still locked. So far I spent a little over 900 on a 6000 credit limit and Citibank is not letting me make anymore purchases Why send the damn card So I have half my shopping done with 7 days to go Now they want him to call them from work Not going to happen He lays concrete in the field - no work phone Why approve the card then not let us use it I would have gone a different route had I been aware CHRISTMAS RUINED Thanks Citibank This has been unduly stressful We had offers for any number of cards ba sed on income and my husband s credit report Unfortunately I chose this one Now 7 days before Christmas trying to finish shopping on a shoestring budget Don t approve cards you don t want people to actually use. Udhayakumar of Hyderabad, Other on Dec 16, 2016.I have a Citibank account in US and I came to India for vacation and I lost the card I raised to block it and they blocked it raised a request to provide replacement card I provided the card to my India address due to missing address line it got delayed and somehow I got it Though they didn t provide any alert or information or notification regarding anything that it has been sent or regarding the tracking no But they send me the card with same no and which is not able to activate, hence they suggested to reorder and now after 4 days they mentioned the country name wrongly and hence courier is not sent No notification regarding that When I called them for tracking no they are saying this I finally after long now again reorder Agent s are taking more time to do it even though it is ending in wrong information update. To do this totally 1 hr for first time order, 3 hours for second time order, 1 30 hours for third time order Finally Supervisor said that we apologize and disconnected the call I was asking her a query regarding when it will get delivered She said above words and disconnected the call They are not listening to the customer words properly and doing work for just to time pass and get the pay Worst service There is no email escalation for Citibank US After 10 days also still card is not sent from US My account is also completely blocked including online Am not able to do any processing or do payments or anything I m not able to give negative stars. Barbara Friedberg Personal Finance Contributing Editor. Barbara Friedberg, MBA, MS is a former investment portfolio manager with decades of financial experience Friedberg taught Finance and Investments at several universities Her work has been featured in U S New s World Report, Investopedia, Yahoo Finance and many more publications More about Barbara. Founded in 1812, Citi is a leading global bank with approximately 20 million customer accounts in more than 160 countries and jurisdictions Citibank works to provide consumers, corporations, governments and institutions with a broad range of financial services and products. Services and products Citi has a vast array of services for individuals, businesses and governmental institutions Their products include banking, credit cards, lending and investing offerings The Citi services include online banking, account alerts, bill pay, eBills, money transfer, Popmoney and more. Locations Citi is organized around four geographic regions Asia, Europe Middle East Africa, Latin America and North America The company has offices in most every major city in the world. Credit cards The Citi credit cards include Visa and MasterCards across most segments including low interest, balance transfer, rewards, no annual fe e, cash back, business, student, travel, secure and more. Mobile banking The Citi mobile app allows consumers to keep track of their banking transactions, move money, pay bills, email funds and more The interactive, graphic displays help customers manage their spending and saving. Security Citi offers online and mobile fraud protection, identity theft solutions, overdraft protection and the highest level of asset defense. Special offers Citibank offers customers an array of lending, banking and credit offers that are regularly updated. Best for U S citizens, global citizens and travelers looking for banking services for any situationpare Banks Credit Unions.

No comments:

Post a Comment